MT-09 vodi Yamahu u novi teritorij, on je jedan od najznačajnijih Yamaha motocikla predstavljenih u posljednjih nekoliko godina. Osim što pokreće evoluciju u razvoju sportskih motocikla on je ujedno i ponovno pokretanje sila koje su oblikovale prve generacije MT modela. Sve na ovom motociklu napravljeno je sa snažim fokusom na užitak u vožnji i maksimalnu kontrolu.

Agregat zapremine 850 ccm te sa 115 KS i 87.5 Nm okretnog momenta najsnažniji je i najagilniji agregat slične zapremine na tržištu. Ovaj lagani i kompaktan motocikl raspolaže s brutalnom linearno raspoređenom snagom uz poboljšano sagorijevanje i veći okretni moment nego agregat s 4 cilindra slične zapremine. Veliki okretni moment daje mu snagu na niskim okretajima tako da kod normalne vožnje na otvorenoj cesti nema nikakve potrebe za promjenama brzina, može se voziti u 6-oj bez problema cijelo vrijeme ako ga ne spuštate ispod 50 km/h. Kroz grad se preporuča opušteniji mod rada B ili STD jer je u A modu malo “preživčan”. Ako ste željni adrenalina prava zabava počinje iznad 4000 okretaja gdje se u A modu stvarno dobro morate držati za ručke upravljača, to ispucavanje snage ne posustaje sve do crvenog polja.
Moja preporuka je da se odmah nakon kupnje stavi amortizer volana jer ako malo žešće vozite u pravilu je prednji kotač u zraku ili u slabom kontaktu sa podlogom pa voli “zatresti volan” mada otpuštanjem gasa odličan ovjes jako brzo smiri upravljač.
Manja masa i kompaktne dimenzije agregata omogućili su stvaranje manjeg aluminijskog okvira te je i sam motocikl na temelju toga postao izuzetno kompaktan.
Uz uspravan položaj sjedenja za maksimalnu kontrolu ergonomija MT-09 je razvijena tako da daje slobodu odabira najidealnije sjedeće pozicije vozačima različitih visina, tome pridonosi sjedalo duljine 400mm skoro ravnog profila. Njegova dužina i oblik pružaju mogućnost odabira najbolje pozicije sjedenja u različitim scenarijima. Spremnik za gorivo je veoma uzak na dijelu kod sjedala te ima udubljenja za noge i koljena za kompaktnu poziciju u vožnji. Kako je sve prilagođeno vozaču motocikl vas neće umarati na duže staze a neće vas ni razočarati u gradskim gužvama zbog svoje okretnosti i lakoće upravljanja.

Spremnik goriva ima 14 litara, na testu se potrošnja kretala između 5-6 litara pa se sa punim spremnikom moglo proći nekih 210km do paljenja rezerve, s tim da je u njemu ostalo još 3 litre goriva što prati deklariranu autonomiju prizvođača od 240 + km. Kod normalne vožnje na otvorenoj cesti bez problema držite potrošnju ispod 4 litara tako da se u takvim uvjetima može prevaliti puno više kilometara sa tankom goriva.
Kako bi popratio odlične specifikacije agregata i šasije MT-09 je opremljen novo dizajniranim kočnicama. Prednji diskovi su 298mm promjera sa radijalnim četvero-klipnim klještima, glavnim cilindrom i kočionom crijevima visokih performansi što u konačnici pruža odlično i stabilno kočenje u svim uvjetima. Iza je disk 245mm promjera.
Tu su još i napredni elektronski sustavi poput YCC-T "drive by wire" te Yamaha D-Mode sustav za odabir mapa rada, bilo da želite ugodnu, opuštajuću ili sportsku vožnju.
MT-09 ima masu od svega 188 kg što ga čini jednim od najlakših motocikala u klasi. Motocikl je također opremljen upside-down prednjim vilicama, te laganim aluminijskim naplatcima s deset krakova.

LCD instrument ploča postavljena je veoma visoko pa tako omogućava dobar pregled.

Brojač okretaja radi na principu crtica a brzina se pokazuje brojčano, tu je i veoma korisan pokazivač stupnja prijenosa te odlično putno računalo ( vanjska temperature, trenutna potrošnja, prosječna potrošnja, temperatura motora.) Mala zamjerka je da za promjenu podataka na putnom računalu trebate pritiskati gumb na samom instrument panelu što je nekad malo nezgodno prilikom vožnje.

Cijene: MT-09 66.900 kn a model sa ABS-om košta 70.900 kn
Tehnički podaci:
AGREGAT
|
|
|
Tip agregata
|
|
3 cilindra, hlađenje tekućinom, 4 takta, DOHC, 4 ventila
|
Zapremina
|
|
847 cm³
|
Promjer x hod
|
|
78.0 mm x 59.1 mm
|
Omjer kompresije
|
|
11.5 : 1
|
Maksimalna snaga
|
|
84.6 kW (115 KS) @ 10.000 okr/min
|
Maksimalan okretni moment
|
|
87.5 Nm (8.9 kg-m) @ 8.500 okr/min
|
Sustav podmazivanja
|
|
Uljna pumpa
|
Napajanje gorivom
|
|
Ubrizgavanje goriva
|
Tip spojke
|
|
Mokra, višelamelna
|
Sustav paljenja
|
|
TCI
|
Sustav pokretanja
|
|
Električno
|
Sustav prijenosa
|
|
6 brzina
|
Završni prijenos
|
|
Lanac
|
ŠASIJA
|
|
|
Okvir
|
|
Aluminijski
|
Sustav prednjeg ovjesa
|
|
USD teleskopske vilice
|
Hod ovjesa sprijeda
|
|
137 mm
|
Kut prednje vilice
|
|
25º
|
Predtrag
|
|
103 mm
|
Sustav stražnjeg ovjesa
|
|
Njihajuća ruka (Link suspenzija)
|
Hod ovjesa straga
|
|
130 mm
|
Prednja kočnica
|
|
Dvostruki diskovi, Ø 298 mm
|
Stražnja kočnica
|
|
Jednostruki disk, Ø 245 mm
|
Prednja guma
|
|
120/70ZR17M/C (58W)
|
Stražnja guma
|
|
180/55ZR17M/C (73W)
|
DIMENZIJE
|
|
|
Ukupna dužina
|
|
2.075 mm
|
Ukupna širina
|
|
815 mm
|
Ukupna visina
|
|
1.135 mm
|
Visina sjedala
|
|
815 mm
|
Međuosovinski razmak
|
|
1.440 mm
|
Minimalna udaljenost od tla
|
|
135 mm
|
Ukupna težina
|
|
188 kg / ABS 191 kg
|
Kapacitet spremnika goriva
|
|
14 litara
|
Kapacitet spremnika ulja
|
|
3.4 litara
|